søndag 5. oktober 2008

Savadikah :)


Vi må jo bli litt kjent med byen som vi (jeg og Else) skal bo i nå i 6 mnd, så vi prøver så godt vi kan og utforske byen. Hanne og Cecilie skal bo i Bangkok med oss den første måneden, så for dem blir det jo ikke en hverdagsting å kunne ta taxi hvor de vil, se høye skyskrapere fra hver eneste vinkel, stoppe opp på 7-eleven på hvert gatehjørne, eller gå på et av verdens største markeder. Så derfor har naturlig nok de første dagene blitt fylt opp av nettopp dette, og det er mye mer på lista, så det er godt vi har en måned på ossJ

Hele lørdagen gikk bort på marked. Først på et GEDIGENT et på dagen. Her solgte de ALT mulig: Mat, drikke, klær, sko, vesker, nyttige og litt mindre nyttige ting! Og alt er selvfølgelig billig, billig, billig, altfor billig!
De solgte husdyr også, (selv om ikke vi var særlig imponert over dyrenes levekår). Jeg fikk lov til å holde både ekorn, papegøye og hund, måtte jo gi de litt kjærlighet, men smurte meg godt med antibac og greide meg med lusekammen etterpå!! (fant heldigvis ingen lus)
På kvelden dro vi på et nattmarked, på khao san road, ”backpackergata” som den blir kalt blant oss, og som dere sikkert skjønner på navnet var vi ikke de eneste turistene der, og prisene var litt dyrere enn på det første markedet, men fortsatt billig, billig! Her fant vi igjen masse nyttig, og kanskje noe unyttig!
jeg vet ikke åssen dyr dette er...

Thailand er flott og varmt, heldigvis er det regntid nå! På dagen er det så varmt og fuktig at det er bare godt å få kjølt seg ned med litt regn. (Men som regel kommer det ikke bare LITT regn.)

I går så jeg en elefant på gata, og i dag så jeg en slange, ganske eksotisk!!

Jeg koser meg blant palmer, masse spennende frukt bla. Dragefrukt og chompo (nam,nam), deilig ananas og vannmelon shaker, tuk-tuker og SPICY thai-mat!

Varme klamme svette hilsener fra Chompo ( Mitt thai navn)


Nam, nam ananas fruktshake:)




Else prøver "fake adidas" Cecilie spiser grønne nudler:)

Ingen kommentarer: