onsdag 15. oktober 2008

En liten oppdatering siden sist:)

I helga var vi i Hua Hin, det var deilig å komme ut av storbyen og kjenne litt frisk luft, og ikke minst smake litt på sola:) Vi kom hjem søndag kveld, ganske rosa og fine, mandag var vi fremdeles rosa, tirsdag følte jeg meg ganske så brun og fin, men i dag har fargen begynt å flasse av igjen.. ja,ja… That`s life:)




Jeg og Else flytta inn i leiligheten på Waterford på søndag kveld. Her skal vi bo sammen med Mari som er ettåring her. Vi tre jentene skal dele leilighet hele året:) Leiligheten er veldig fin, 1 bad, kjøkken og stue, og 2 soverom, så jeg og Else deler soverom. Det funker veldig bra, i hvert fall har det gjort det de 3 første nettene vi har sovi her. :D



Dette er Mari, ei kul jente fra Høvåg:)

I går MÅTTE jeg og Else vaske klær, det har vi ikke hatt tid til enda, så nå var det litt krise. Det er vaskeri her på bygget, men de bruker 4 dager på å vaske klær, og siden vi skal på IMPULS (kristenfestival i Mukdahan) til helga, så trengte vi å få klær reine før den tid.
Vi hadde blitt fortalt om at de vaskemaskinene som står på gatene her, er bare til å slenge på penger så vaskes det. Vi prøvde det. Men resultatet var mindre heldig. Spesielt det håndklærne og undertøy som vi helst skal vaskes på 60 C. Vaskemaskinene på gata vasker nemlig med kaldt vann… Sluttresultatet ble håndvask på badet i leiligheten.


Ellers har vi begynt å bli såpass tøffe nå at vi tørr og spise på sånne ”shabby” spisesteder midt på gata. 3 dager på rad har vi prøvd oss på steder der de ikke forstår engelsk, og vi forstår ikke thai alfabetet, så vi bare peker og håper på det besteJ Vi har fått god mat hver gang, og prisen ligger på 30 baht.(6 kr.) Det er som regel veldig koselig når vi setter oss ned. De ordner plass til oss, på bord sammen med noen andre thaier, og vi øver oss litt på thai, får hjelp med leksene og den slags. I dag var vi på et spisested der bordet vi satt og spiste på, stod i stua til eieren. Så mens vi satt og spiste satt de i sofaen og så på såpeopera. Kos. (hvis man bare klarer å se bort i fra støv og fluerJ)

Som dere sikkert skjønner, jeg koser meg!

Her lager de vår yndlingsrett patai!! nam,nam:)

1 kommentar:

Hi! I'm Ruby sa...

nice blog. cute pictures :)