mandag 20. oktober 2008

Impuls Mukdahan 2008!

Ja, du leste riktig, IMPULS, som mange av oss kjenner, har for første gang i historien laget en leir/festival utenfor Norge, og landet det ble Thailand. I en liten by i nordøst thailand kalt Mukdahan. Da vi kom møtte vi bare hvite fjes og alle snakka norsk. Ei av misjonærene i Mukdahan fortalte oss at det var verdensrekord i hvor mange nordmenn det var i Mukdahan på en gang, tallet var rundt 50/60. Grunnen var at det hadde kommet et helt team fra imi-kirka i stavanger for å hjelpe til med Impuls. De gjorde en kjempejobb.
Og det var veldig sterkt å være på åpningsmøte, med 300 thai ungdommer, og fullt av rogalendinger som hoppet rundt meg og ropte ”sygaste, sygaste, sygatste” i ren takknemlighet! Og det var en syk opplevelse. Lovsangen foregikk på både engelsk og thai med både forsangere og tekst på begge språk (på likt!)

I løpet av helga har 25 ungdommer tatt i mot Jesus, og mange andre har fått en god porsjon påfyll av Den Hellige Ånd.

Jeg må si jeg er imponert over møtekondisen til ungdommene, kveldsmøtene varte i ca 4 timer, og morra møtene i nesten 3! Ikke skjønner jeg at de klarte å holde seg våkne, dagen startet nemlig (for deltakerne) kl 06.00 med morgengymnastikk!

Legg merke til at teksten er både engelsk og thai!!!


Denne helga har vært en fantastisk helg, vi har:
  • Blitt kjent med mange thai ungdommer (flere tidligere hald studenter)
  • Stått på do hele helga. (stå do)
  • Lært mer thai
  • Hengt med Eirik og Kristian
  • Sitti bakpå lasteplanet på en bil
  • Holdt på å kjøre på noen kuer
  • Fått frisk luft
  • Blitt invitert i bryllup (til en tidligere Hald elev, Cherry)
  • Sett over på Laos
  • Sunget masse lovsang
  • Sitti hardt, rett på betong gulv
  • Frysi på busstur til mukdahan
  • Spist sterk mat



Her sitter jeg og Else på lasteplanet til Kine sin bil, rett før vi måtte bråstoppe for noen kuer!

2 kommentarer:

Hanne sa...

Kjempeinnlegg Silje!!!
Jeg er glad jeg var med og fikk oppleve dette altså:)

Cecilie sa...

Så ikke at Hanne hadde skrevet før jeg kom inn her, MEN, veldig bra innlegg, Silje! Gøy å lese :)