fredag 7. november 2008

Thai skole

Nå er vi ferdig med 1 måned thai-kurs.. Jeg må innrømme at jeg grua meg veldig for dette, ryktet går om at en misjonær som hadde thai-kurs i bangkok for noen år siden ble slått av læreren. Siden Hald-elvene har hatt språk kurs i Mukdahan de siste årene, hadde vi ingen å rådføre oss med! Heldigvis grua vi oss forgjeves, skolen var GØY!

Vi gikk i klasse sammen med 2 Japanere, 1 Tysker, 1 Australier og 2 Canadiere:) Bare jenter, tilsammen ble dette en knall god gjeng:)



Dette er klassen min, jeg sier bare "for en gjeng" :)

Læreren vår, "Khruu Ladawan" (Lærer Ladawan) var en utrolig flott lærer, hun kunne engelsk. I motsetning fra de andre lærerene på skolen, som bare nikker og smiler pent uansett hva du spørr om, så svarer lærer Ladawan godt på engelsk, noe som har gjort det mye lettere for oss til tider forvirra elevene.




Her er jeg og min kjære lærer Ladawan:)
jeg er bare en av mange elever for henne, men jeg kommer ikke til å glemme henne, mange smil og mye latter har gjort thai gøy å lære seg, Sanok makma!

I kveld inviterte ho jentene ut på thai-dans show. Jeg er fascinert! Det er ikke så mange bevegelser, men nettopp derfor er nøyaktighet veldig viktig. Læreren vår drømmer om å bli en thai-dans lærer, hun kan bøye fingrene helt vannvittig langt bak, og hun fortalte oss at det har hun øvd på hver dag siden hun var liten jente.




Her er jeg og en av danserne, legg merke til ordvalget en og ikke ei!



Else ble tatt med opp på scenen.

Lærer Ladawan er forresten kristen, det er ikke mange av dem her i Thailand så det var utrolig koselig å kunne si til henne da vi sa hadet i kveld.
-see you in heaven-

Ingen kommentarer: