torsdag 20. november 2008

Endelig...

Endelig har jobbinga begynt.
Endelig kan jeg snakke litt thai
Endelig har vi fått oss thai venner
Endelig er turisttida over
Endelig forstår jeg mer thai-kultur
Endelig har jeg blitt vant med sterk mat

Men det er mye å sette seg inn i enda. Men det er godt å se framgang.


Som sagt: ”ENDELIG har jobbinga begynt” det er godt å gjøre det jeg kom for.
jeg jobber 2 steder. Mest på lovsangshjemmet, og hver mandag til tirsdag morgen på nådehjemmet.

Nådehjemmet: Et hjem for enslige gravide jenter, i alle aldre. Jentene blitt støtt ut fra familien sin, fordi de blir gravide utenfor ekteskap. Barnefaren stikker av i de fleste tilfeller av, og jentene sitter forlatt aleine. På nådehjemmet får de bo gratis, de får gratis mat og lærer om husarbeid, matlaging og stell av barn. De kan bo på nådehjemmet sammen med babyen sin i 3 mnd, akkurat nå er det bare 1 baby der, men de 4 andre jentene har termin på rekke og rad i desember, så det gleder vi oss til:) De får også engelskundervisning hver mandag av meg og Else. Det er veldig gøy. Spesielt når jentene begynner og bruke setninger vi har lært dem, sånn at det blir enklere å snakke med dem. Når vi ikke har engelskundervisning med dem, sitter vi og gjør håndarbeid med dem, ser på tv, og slapper av.. Ellers er det nok alltids en plen man kan klippe der også.

Lovsangshjemmet: En barnehage og dagen, og et aktivitetssenter på ettermiddagen. Bygget ligger under hovedveien, i klong toey slummen. Barna i barnehagen er fra 0-3 år. På ettermiddagstid kommer det barn og ungdom. Ettermiddagsaktiivitene er åpent 3 dager i uken, og da aragerer vi aktiviteter som bl.a : leking da er det dukker, lego, duplo og den slags det går i. Engelskundervisning, dataundervisning, fiolinundervisning og forskjellige typer kunstaktiviteter.

På lørdager er jeg og Else i tillegg engelsklærere i kirka.

Så jeg får prøvd meg som lærer!!!



Noen av jentene på Nådehjemmet

Ei søt jente i barnehagen på lovsangshjemmet



2 søte jenter fra ettermiddagsaktivitetene

Ingen kommentarer: